2010年9月9日木曜日

Folding Chair / Regina Spektor

この歌は切ない。でもあっけらかんとしているのがいい。
レゲエ風のカッティングでビーチに来た楽しさもいい感じで出てるし、好きな曲。
"And the sea is just a wetter version of the skies"って、Regina詩人だなあ。

Folding Chair / Regina Spektor
http://www.youtube.com/watch?v=uCvgXmg0m1g

Come and open up your folding chair next to me
My feet are buried in the sand and there's a breeze
There's a shadow, you can't see my eyes
And the sea is just a wetter version of the skies

こっちにきて隣にビーチ・チェアを広げなさいよ
あたしの足は砂に埋まってて、潮風が吹いている
日陰であなたにはわたしの瞳が見えない
そして海は空の、より湿ったバージョンに過ぎないの

Let's get a silver bullet trailer and have a baby boy
I'll safety-pin his clothes all cool and you'll grafitti up his toys
I've got a perfect body, though sometimes I forget
I've got a perfect body cause my eyelashes catch my sweat
Yes, they do, they do…

銀色の弾丸みたいなトレーラーに乗って赤ちゃんを作りましょうよ
あたしは安全ピンで彼の服をクールにキメて、あなたは彼のおもちゃにグラフィティするの
完璧なボディになってみせるわ、たまに忘れちゃうけど
完璧なボディになってみせるわ、まつ毛に汗がたまってるから

Now i've been sitting on this abandoned beach for years
Waiting for the salty water to cover up my ears
But every time the tide come in to take me home
I get scared, and I'm sitting here alone
Dreaming of the dolphin song…

いまあたしは何年も放置されたビーチに座って
私の耳が塩水をかぶるのを待ちながら
でもいつも波があたしをうちに連れ戻そうとする
怖くなって、一人でここに座ってる
イルカの歌を夢に見ながら

Maybe one day you will understand
I don't want nothing from you but to sweetly hold your hand
Till that day just please don't be so down
Don't make frowns, you silly clown

いつかあなたにも分かる日がくるかもね
別にあたしはあなたと優しく手をつなぐ他にあなたから何かが欲しいわけじゃないよ
その日までどうかそんなに落ち込まないで
しかめ面しないで、おバカなピエロさん

Just come and open up your folding chair next to me
My feet are buried in the sand and there's a breeze
There's a shadow, you can't see my eyes
And the waves are just a frothier version of the skies

こっちにきて隣にビーチ・チェアを広げなさいよ
あたしの足は砂に埋まってて、潮風が吹いている
日陰であなたはわたしの瞳が見えない
波は空の泡だったバージョンに過ぎないの

0 件のコメント:

注目の投稿

Si antes te hubiera conocido / Karol G

人気の投稿