2010年9月2日木曜日

Samson / Regina Spektor

アルゼンチン/ブエノスアイレスのGran Rexにて10月6日・7日と公演を行うと聞いて、急いでチケットを確保した。その記念に、お昼休みを利用して歌詞を翻訳。


Samson / Regina Spektor
You are my sweetest downfall
あなたは私の甘美な破滅
I loved you first, I loved you first
私が先に好きになったの
Beneath the sheets of paper lies my truth
紙片の隙間に私の真実が眠る
I have to go, I have to go
もう行かなくちゃ
Your hair was long when we first met
出会ったころあなたの髪は長かった

Samson went back to bed
サムソンはベッドに戻った
Not much hair left on his head           
もう髪は少しさみしい
He ate a slice of wonder bread and went right back to bed
薄切りパンを一枚食べて 再びベッドへと
And history books forgot about us and
歴史の本は私たちを忘れ
the bible didn't mention us
聖書に語られることもない
And the bible didn't mention us, not even once
たった一度でも語られることはない

You are my sweetest downfall
あなたは私の甘美な破滅
I loved you first, I loved you first
私が先に好きになったの
Beneath the stars came fallin' on our heads
私達の頭上に 星が降ってきた
But they're just old light, they're just old light
でもそれは過去の光なのね
Your hair was long when we first met
出会ったころあなたの髪は長かった

Samson came to my bed
サムソンはあたしのベッドに来て
Told me that my hair was red
あたしの髪は赤だと言った
Told me I was beautiful and came into my bed
あたしが美人だと言って私のベッドに潜り込んだ
Oh I cut his hair myself one night
ある夜あたしは彼の髪を切った
A pair of dull scissors in the yellow light
黄色い光の中、毀れた鋏で
And he told me that I'd done alright
彼は「いい感じだ」と言って
And kissed me 'til the mornin' light, the mornin' light
朝がくるまであたしにキスした
And he kissed me 'til the mornin' light
朝日が昇るまでずっとキスを

Samson went back to bed Not much hair left on his head
サムソンはベッドに戻った
Ate a slice of wonderbread and went right back to bed
薄切りパンを一枚食べて 再びベッドへと
Oh, we couldn't bring the columns down
私達は柱を倒すことができなかった
Yeah we couldn't destroy a single one
一本の柱さえ
And history books forgot about us
歴史の本は私たちのことを忘れ
And the bible didn't mention us, not even once
たった一度でも聖書に語られることはない
You are my sweetest downfall
あなたは私の甘美な破滅
I loved you first
私が先に好きになったの

※サムソンとデリアの物語が関係あるようですが、良く分からない。
※でもって、"I loved you first"の訳が、「私が先に好きになった」なのか「私が初めて愛したひと」なのか良く分からない。何となく前者の方が好みだったのでこちらを採用。
※"Wonder Bread"を最初に「不思議なパン」と訳していて何だろうと思っていたら、薄切り食パンのブランド名らしい。

0 件のコメント:

注目の投稿

Si antes te hubiera conocido / Karol G

人気の投稿